Friday 1 March 2013

Should I do This??

DENDAM.. satu perkara yang bagiku cukup hitam, pekat, gelap dan jahat. Namun, sebagai manusia aku tidak mampu lari darinya..

Aku bukanlah orang yang mudah berdendam.. Jika dulu, aku mudah memaafkan segala kesilapan, aku mudah menerima segala kesalahan yang dilakukan terhadapku.. Aku pendamkan terkilannya perasaan..Namun, segalanya berubah. Hati, bila lukanya terlampau parah, akhirnya wujudlah dendam dan amarah..

NEKAD..ya, aku nekad apabila aku ambil keputusan untuk berdendam dan membuat pembalasan.. aku yakin aku mampu menjayakannya.

 "sekali kau buat aku macam tu, aku akan kenakan kau lagi teruk dari tu"

tapi kini aku ragu.. adakah kerana adanya kesalahan, aku hukum dia ..Aku nafikan segala kebaikan yang pernah dia hulurkan.. Malah, dia juga antara yang membantu aku membuat keputusan terpenting dalam hidup aku.Kalau bukan sebab dia Mungkin, aku bukan lagi pelajar undang-undang pada waktu dan ketika ini...

"Salam...ko tawu x bpe ramai yg nk kn Law tp xdpt ? you just dont want to put effort ...dont you ? even ada yg sanggup tnggu satu sem as long as dpt bwt law...tp ko?? nk quit without even fighting ? that's why you are useless...sorry to say ....just geram tgk ko...lpas ni kalau tak nak ckp ngn aku, nk isytihar perang pn takpa la...tp pikir la...bru minggu ke dua dh nk give up...ko nk tawu apa yg bwt ko rasa ko useless ?? sb ko tak nk cuba pn ! ....semoga ko bwt keputusan yg terbaek utk diri kau.....jgn nanti menyesal di kemudian hari...But I can assure you something. You're going to become a great lawyer....Salam... "

Kerana dialah aku masih disini.. kerana dia aku teruskan perjalanan ini..dan kerana dia juga aku hampir menamatkan segalanya.. Sumpah, aku keliru.. Should i do this??? or just let it go..in peace?? or it should be a war?? 

No comments:

Post a Comment