Thursday 15 November 2012

PeRkAmpUngan DeBat UKM 2012

HARI PERTAMA

Hari pertama bermula seawal jam 8.30am. Tapi the real story starts at 10.00am i guess.. maklumlah, makan2 dulu, sembang2, gosip2. Mula-mula semua junior dibahagikan kepada 2 kumpulan sebab ada dua kelas yang akan berlangsung serentak.. Kelas pertama aku masuk adalah kelas konsep ekonomi dengan kak mina. Maklumla, kalau usul tema ekonomi susah sikit kita nak buat konsep, since bukan semua orang faham term-term ekonomi. So, pagi tu, banyakla konsep2 ekonomi yang kak mina ajar..segala KDNK, GDP, GNI semua tu.

Lepas tengah hari, aku masuk pulak kelas kedua dengan abang bob. Dengan abang bob kitaorang belajar la teknik2 tertentu yang x boleh diceritakan *private and confidentials gittew uollsss* hahaha..tapi best gila kelas abang bob. Mula-mula cuak gila kot..bila dah lama-lama tu baru rasa ok sikit.

Dah habis semua kelas, petang tu senior cakap nak buat sparring. Tiba jaaa aku kena naik team..aku jadi kerajaan dengan naim dan sam..Kena lawan dengan Azman, ellie dan nami..hahaha..yAng ni sumpah lawak..aku salah bukak konsep uollsss..usul peribahasa aku buat macam usul perlambangan..hahaha..mati laaaaa..malu gilaaa kot..rasa nak terjun ja longkang tepi upu yang seluas alam tu..hahaha.. tak tahu mana nak letak muka..dusssshhhhhhh *tertumbuk muka*

that should be the end of day one tapi................................

malam tu weollsss keluar karaoke and my mentor, abang mirull yang belanja.. * gembira wajah dibelanja* It was an awesome night eva.. 3 jam karok sampai nak terkeluar anak tekak..macam2 cerita malam tu..ada yang perform uollssss, suara retisss sangat..tak masuk lagi yang tibahhh jahhh jadi diva malam tu..hahaha..tapi aku bahagia la dipuji malam tu..hahaha..terus aku flop masa kena puji tu..haishh, dah la tengah buat intro lagu Hurt masa tu..hahhaaha..riak aku malam tu..and not to forget, aku berjaya buat gimik kejutan nyanyi lagu rock okayyy..which is menjadi laaa *naik lif, tekan sendiri* gara-gara lagu tu la aku sakit tekak -.-

lepas karoks, pergi makan burger bakar pulak..walllaweyhhh, sedap gila okk.....hahaha..okay, thats it..bersambung ke hari kedua..

2 comments:

  1. tak sabar nak join debate di peringkat IPT pulak, sekarang ni tak ada peluang lagi. Oh ya, saya masih ingat, the one and only guy dalam team bahas SMKSB :)

    ReplyDelete